web analytics

Atentie pe ce aruncati banii!

Va explicam cu ceva vreme in urma,

in  Alegerea produsului potrivit ca :

Educatia cosmetica este insesizabil manipulata (prin mass-media si presa de specialitate) de colosii a caror principala directie este publicitatea, norma vanzarilor si nu cercetarea. De dragul castigului cu orice pret, pretind ca detin solutii miraculoase in ce prinveste intinerirea tenului. Din pacate nu poti ignora reclamele care te marcheaza involuntar, asa cum nu poti ignora nici preturile promotionale tentante. Luate de val, nu ne mai intrebam cate date stiintifice confirma eficacitatea unui produs. Si pana la urma, cine sa testeze acestea daca bugetele sunt destinate reclamelor si nu studiilor …

E de ajuns sa “etichetezi” un ingredient patentat cu un nume stiintific, sa afisezi o lista de “complecsi speciali” ,  sa-l arunci pe piata sub aripa unui mare “brand de imagine” si succesul pare a fi garantat.  Iar noi consumatoarele ne imbatam cu apa rece asteptand rezultatele promise, si depistam ca minunata crema frumos mirositoare, pe care am dat o groaza de bani ( ca de, “pretul psihologic” vinde bine) nu este decat o banala crema emolienta. Aceasta nu înseamnă desigur că toate cosmeticele funcţionează sub asteptari, dar neexistând studii este imposibil de apreciat. Companiile cosmetice argumentează că studiile sunt costisitoare şi mai mult ele nu vând produsele lor clinicilor medicale, pentru a se emite pretentii de acest gen.

Nu ma mai mir demult ca vorbesc singura in supermarket printre rafturile ticsite de produse cosmetice de duzina, insa ma surprinde cand continui sa “vorbesc la pereti” pe blog.
Ironic si contrar la toate lucrurile prezentate aici, ma lovesc de cate “o cireasa pe tort” (bine ca sunt doar exceptii) gen :

“Folosesc o crema de la Farmec cotra pistruiilor…..vreau sa scap mai repede…” sau “…si mai o intrebare: produsele Garnier sunt bune pt varsta mea?(17)”

Ei bine, mi-am propus ca in aceasta categorie sa continui postul citat mai sus cu o serie de articole  prin care sa invatam impreuna cum sa NU ne lasam duse de aparente frumos estetizate/promovate.
Sa intelegem impreuna care sunt criteriile cheie care ne fac sa aruncam banii – fie ca e vorba de cosmetice, medicamente sau alte necesitati ale femeii ‘open mind’.
Voi incerca sa pun sub lupa realitatea din spatele companiilor cosmetice si farmaceutice, care lanseaza pe piata produse garantate de FDA ( incercand sa inteleg sistemul dupa care unele “minuni” obtin licenta).
Va voi atentiona cum se vinde abur in cabinetele cosmetice si medicale, si cat de bine vinde efectul placebo.

Asa cum voi incerca sa va prezint in timp care sunt ingredientii pe care ii consider eficienti, dar pe langa care trecem indiferente tocmai pentru ca nu exista interese majore in promovarea lor.
Si cum sunt o naturista convinsa, va voi aminti de multe substante naturale pe care le puteti folosi nu doar pentru a preveni problemele de sanatate, ci a trata pe bune o mare parte dintre ele.

5 Responses to Atentie pe ce aruncati banii!

  1. TOT CEEA CE FAC FAC CU MARE SIMT DE RASPUNDERE SI DE ACEEA TE ADMIR MULT PT. FAPTUL CA INVAT MULTE DE LA TINE….TINE-O TOT ASA

  2. Dana

    Stiu ca nu ai timp,dar m as bucura enorm daca ai reusi sa mai scrii la acest articol.Eu una momentan sunt pe maini bune cu produsele pt fatza:) Dar sincer…de cateva ore caut pe internet si sunt efectiv speriata de acesti parabeni(si alte substante chimice),nu inteleg exact care e treba cu ei pt ca se contrazic informatiile intre ele…si ma intreb de unde pe lumea asta sa imi cumpar eu un deodorant"normal"…nu mai zic de alte produse pt piele,fatza,par…:|

    xxx Iti tin pumnii sa ai un moment de respiro si sa revii curand.We need u!:)

  3. Ma bucur ca ai reinceput sa scrii pe site.

    • Mersi, Ioana, mersi! Stai pe-aproape ca-s pornita sa ma tina :) Doamne ajuta sa n-apara vreo perioada din aceea urata…in care numai la articole nu mi-e capul. De! Numai robotii nu clacheaza… :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *